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2012 페라리 F12 베를리네타 고화질 사진들

Ferrari

by 카넷 2012. 8. 19. 22:13

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2012 페라리 F12 베를리네타 고화질 사진들


페라리 역사상 가장 강력한 성능을 자랑하는 ‘F12 베를리네타 (berlinetta)’가 국내에 첫 선을 보였다.

페라리 공식 수입사 FMK는 20일 서울 용산구 그랜드 하얏트 서울에서 ‘F12 베를리네타’ 신차 발표회를 열고 본격적인 국내 판매를 시작했다.

역대 페라리 중 가장 강력한 차량으로 최고성능을 자랑하는 F12 베를리네타는 0-100 km/h 3.1초, 0-200km/h 8.5초, 최고속도 340km/h의 폭발적인 성능을 발휘하며 이러한 성능을 바탕으로 페라리 피오라노 서킷에서 랩 타임 1분 23초를 기록해 역사 상 가장 빠른 페라리라는 영예를 얻은 모델이다. 

자연 흡기 직분사 방식의 새로운 6,262cc V12 엔진은 8,250rpm에서 최대 출력 740마력, 8,700rpm에서 최대 토크 70kg•m의 강력한 성능을 자랑하며 2,500rpm에서 이미 최대 토크의 80%를 발휘한다. 또한, 7단 F1 듀얼 클러치 트랜스미션은 이러한 강력한 힘을 운전자의 의도대로 한치의 오차도 없이 지면에 전달한다. 

F12 베를리네타는 이전 V12 모델보다 짧은 휠베이스에 새로운 서스펜션과 기어박스의 설계를 통해 더욱 컴팩트한 차체를 만들어냈다. 완벽한 무게 배분(46%:54%)은 물론, 엔진과 좌석의 위치를 낮게 조정하여 얻어진 낮은 무게 중심을 통해 차체의 안정성과 최적의 핸들링을 구현해냈다. 

차량의 디자인은 페라리 스타일링 센터와 피닌파리나의 유기적 협업을 통해, 페라리 V12 차량의 전통적인 특징을 계승하면서 동시에 독창적이고 혁신적인 스타일링으로 완성했다. 특히 균형 잡히고 날렵한 차체를 구현하면서도 넓은 실내 공간이 큰 특징 중 하나이다. 

F12 베를리네타의 아름다운 디자인에는 공기역학을 고려한 최첨단 기술이 적용되어 있다. 차량의 전면에는 본넷의 형상을 이용해 다운포스를 만들어 내는 에어로 브릿지가 적용됐으며 고온에서 자동적으로 개폐돼 브레이크의 열을 식혀주는 액티브 브레이크 쿨링시스템이 장착됐다. 이를 통해, F12 베를리네타는 페라리 차량 중 가장 효율적인 공기역학적 디자인을 구현했다는 평가를 받고 있다(공기저항 계수(Cd) 0.299). 두 개의 원형 LED 테일 램프와 F1 차량에서 영감을 얻은 후방 안개등이 조화를 이룬 후면은 캄 테일 (Kamm tail) 스타일의 현대적이고 기능적인 재해석을 통해 두 개의 리어디퓨져 수직 날개를 매끄럽게 통합한 독특한 디자인을 적용했다.

이와 함께, F12 베를리네타는 페라리의 최신 카본세라믹 브레이크(CCM3), 자기유동 서스펜션 제어 시스템(SCM-E), 최신식 차체 제어 시스템(E-Diff, ESP 프리미엄, F1-Trac 및 고성능 ABS)이 하나의 고성능CPU로 완벽하게 통합되어 최상의 성능을 보장한다.

페라리 연구진은 최고의 성능을 위한 노력뿐 아니라 엔진, 공기역학, 타이어, 브레이크 및 기타 모든 부분의 개선을 통해 경이적인 출력 향상과 동시에 탁월한 연비 및 배기가스 개선효과를 만들어 내었다. 

FMK 유정훈 상무는 "페라리 역사상 가장 강력한 엔진을 탑재한 F12베를리네타는 현존하는 최고의 수퍼카임과 동시에 배기가스, 연료 소모를 최소한으로 줄인 환경친화적인 수퍼카이기도 하다’면서 ‘마찬가지로, 스포티한 주행과 안락한 드라이빙을 모두 제공하는 스마트한 차량”이라고 말했다. 유상무는 또 “페라리 공식 수입원 FMK 는 앞으로도 우리나라의 많은 고객들이 페라리의 탁월한 기술력과 페라리만의 독특한 문화를 직접 느끼고 확인할 수 있도록 다양한 고객서비스를 펼쳐 나갈 것”라고 덧붙였다. 

옵션을 제외한 국내 차량 가격은 5억 원대이다. 


The first in a new generation of V12 cars unveiled exclusively on www.ferrari.com


Maranello, 29th February 2012 – Today’s on-line unveiling of the F12berlinetta ushers in a new generation of Ferrari 12-cylinders in the form of a car that delivers unprecedented performance from an exceptional new engine, combined with innovative design that redefines classic themes along with extreme aerodynamics.

Revealed to the world for the first time on Ferrari.com in preparation for its official debut at the Geneva International Motor Show, the F12berlinetta, finished in an attractive new Rosso Berlinetta three-layer colour, represents the very cutting-edge of mid-front-engined sports cars.

This is, in fact, the most powerful and high-performance Ferrari road car ever launched thanks to the incredibly efficient engine – in terms of mechanical, combustion and fluid-dynamics efficiency – which, together with advanced vehicle architecture, aerodynamics, components and electronic controls, guarantee unsurpassed driving involvement whatever the road or track.

Ferrari’s traditional transaxle layout has been revolutionised to match the more extreme performance of the car. The wheelbase has been shortened and the engine, dashboard and seats have been lowered in the chassis, while the new layout of the rear suspension and gearbox enabled Ferrari’s engineers to make the rear volume of the car smaller. The overall result is a very compact car with a lower centre of gravity that is further back in the chassis, and a level of aerodynamic efficiency that sets new standards.

Scaglietti, renowned for its expertise in aluminium materials and construction, designed an all-new spaceframe chassis and bodyshell using 12 different kinds of alloys, some of which have been used here for the first time in the automotive sector, and employing new assembly and joining techniques. This has resulted in a 20 per cent increase in structural rigidity while reducing weight to just 1525 kg (70 kg less than the previous V12 coupé) with an ideal distribution between the axles (54 per cent over the rear).

The F12berlinetta’s 6262cc 65° V12 engine delivers unprecedented performance and revs for a naturally-aspirated 12-cylinder. Its maximum power output is 740 CV which translates to a specific output of 118 CV/l. Torque reaches a peak of 690 Nm, 80 per cent of which is already available at just 2,500 rpm, and which provides an unrelenting surge of acceleration all the way to the 8,700 rpm limit. The engine is mated to the F1 dual-clutch transmission, which has closer gear ratios developed specifically for this car’s performance. The F12berlinetta boasts a weight-to-power ratio of just 2.1 kg/CV .

Fuel consumption has been reduced by 30%, with CO2 emissions of just 350 g/km – figures which put the F12berlinetta at the top of the high-performance league. These results have been obtained by extensive research and development which focused on efficiencies of the whole vehicle: engine, aerodynamics, tyres and weights.

Similarly excellent results have been obtained with the car’s aerodynamic development, thanks to the integration of the design process with extensive computational fluid dynamics (CFD) simulations and lengthy testing in the wind tunnel. Downforce has been boosted by 76 per cent (123 kg at 200 km/h) while drag has been significantly reduced (the Cd is just 0.299). These results come courtesy of two new solutions. The first of these is the Aero Bridge which uses the bonnet to generate downforce by channelling air away from the upper part of the car to its flanks where it interacts with the wake from the wheel wells to decrease drag. The second is Active Brake Cooling, a system that opens guide vanes to the brake cooling ducts only at high operating temperatures, again reducing drag.

The F12berlinetta’s impressive technical specifications are completed by Ferrari’s latest generation carbon-ceramic brakes (CCM3) and the evolution of the magnetorheological suspension control system (SCM-E). As is now traditional with all Ferraris, its control systems (E-Diff, ESP Premium, F1-Trac, and high-performance ABS) are all fully integrated.

The result is that the new Prancing Horse 12-cylinder accelerates from 0-100 km/h in 3.1 seconds and from 0 to 200 km/h in 8.5 seconds. It also completes a lap of the Fiorano circuit in 1’23”, faster than any other Ferrari road car. Benchmark performance and maximum driving involvement are guaranteed by immediate turn-in, with smaller steering wheel angles, and increased cornering speed. Stopping distances have also been drastically reduced.

The design of the F12berlinetta is a result of the collaboration between the Ferrari Styling Centre and Pininfarina and is a perfect balance of uncompromising aerodynamics with harmonious proportions interpreting the typical elements of Ferrari’s front-engined V12 cars in an original and innovative way. A coupé with sleek, aggressive lines whose compact exterior dimensions conceal exceptional in-car space and comfort. The all-new Frau leather interior highlights the balance of advanced technology and sophisticated, handcrafted detailing. In the middle of the light and lean dashboard, there are new carbon fibre and aluminium air vents clearly inspired by the aeronautic field.

The cabin has been optimised to ensure maximum usability of the interior space with additional luggage capacity behind the seats, which can also be easily reached thanks to the large aperture offered by the tail-gate. With the cockpit designed around the driver, typical of all Ferraris, the Human Machine Interface approach is emphasised, grouping all the major commands within immediate reach to guarantee maximum ergonomics for the most involving driving experience.

TECHNICAL SPECIFICATIONS

Engine
Type 65-degree V12
Total displacement 6262 cc
Maximum power output 740 CV at 8250 rpm
Maximum torque 690 Nm at 6000 rpm
Dimensions and weight
Length 4618 mm
Width 1942 mm
Height 1273 mm
Dry weight* 1525 kg
Weight distribution 46% front, 58% rear
Weight-power ratio 2,1 kg/CV
Performance
Maximum speed over 340 km/h
0-100 km/h 3.1 seconds
Consumption and Emissions (ECE + EUDC combined cycle)
Consumption** 15l/100 km
CO2 emissions** 350 gr/km

*With lightweight options
**ECE+EUDC with HELE system

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